Index – Belföld – Ömlenek a panaszok, a Wizz Air két gépének utasai rekedtek Olaszországban

by admin


Az Indexnek az egyik olvasónk péntek hajnalban arról számolt be, hogy a csütörtök este Bariból Budapestre induló járat eleinte három óra késéssel indult volna, majd arról tájékoztatták az ott várakozó mintegy 240 utast, hogy a gép végül csak másnap, azaz június 28-án este száll majd fel.

Olvasónk azt írta, hogy a légitársaság éjszakára szállást ígért nekik, amit azonban nem kaptak meg. Elmondása szerint ezután azt közölték velük, hogy mégis elindul a járat, ezért buszokkal kivitték az utasokat a géphez, ahol 5-10 percet várakoztak a zsúfolt buszon, majd végül visszavitték őket a terminálba.

Beszámolója szerint hajnali kettő körül a járatot végleg törölték, így az utasok a reptéren rekedtek szállás, és mindenféle tájékoztatás nélkül. Mint írta, nem kaptak információt arról, hogy miért nem tudott felszállni a gépük, de még arról sem, hogy mikor indul majd egy következő járat, amellyel hazajuthatnának.

Az utasok nem csak tájékoztatás, de bőröndök nélkül is maradtak. Olvasónk szerint éjjel fél 3-kor volt egy üres Wizz Air-gép a repülőtéren, de arra nem szállhattak fel. Végül az eredeti gépük üresen tért vissza Budapestre, a 240 utas pedig ment, amerre tudott. Mint írta, nincs olyan járat, ami elvinné haza vasárnap estig az utasokat, akiknek a fele magyar volt, de voltak köztük olaszok és amerikaiak is.

Olvasónk így kénytelen volt taxit fogni magának egy Flixbuszhoz, ami elviszi őt Nápolyba, ahonnan aztán repülővel Bécsbe, majd vonattal vagy busszal Budapestre jut. Hozzátette, hogy mindezt saját költségre, három embernek kellett elintézniük. 

Egy másik olaszországi járattal is probléma volt

Június 26-án 21:30-kor Milánóból Budapestre induló járat több mint 24 órát késett, és csak június 28-án reggel szálhatott fel – erről már az Utazómajom írt az egyik olvasójára hivatkozva.

A portál beszámolója szerint olvasójuk szerda délután 17:14-kor kapott tájékoztatást a Wizz Airtől e-mailben, miszerint az este fél 10-es indulás helyett éjfélkor indul a vissza a járat, és június 27-én 01:40-re érnek Budapestre. Azonban amíg az utasok a reptéren várakoztak, 21:49-kor újabb üzenetet kaptak a légitársaságban, amelyben azt közölték velük, hogy járat indulását június 27 08:13-ra módosították.

A Wizz Air a reptértől 25 kilométerre lévő Blue Relais Maggiore hotelbe szállásolta el az érintett utasokat, és reggel 5 órára transzfert ígértek nekik, ami nem érkezett meg. Reggel 8 óra után, néhány perccel a módosított járat indulása előtt a Wizz Air arról tájékoztatta az érintetteket, hogy nem tudták megoldani a transzfert, és azt ajánlották az utasoknak, hogy foglaljanak ők maguk egyet, és ha ezt ésszerű áron teszik, a cég ezt meg is téríti.

A módosított repülőjárat a beszámoló szerint június 27-én reggel felszállt a legalább 30 elszállásolt utas nélkül, akiknek végül a konzulátus nyújtott segítséget, és taxival ki tudtak menni a repülőtérre. A Wizz Air végül átfoglalta az utasokat a W62336-os esti 21:50-es járatra, amellyel kapcsolatban még délután egy újabb e-mail érkezett. Ebben az állt, hogy a gép nem június 27-én, hanem 28-án hajnali 2-kor indul. A légitársaság azonban később egy újabb tájékoztatást küldött az utasoknak, miszerint 02:10 helyett a gép 03:20 indul.

Az Utazómajom szerint a Wizz Air kétszer 15 euró értékű étkezési kupont adott a 24 óra alatt az utasoknak, illetve a hotelben kaptak reggelit.

A történtekkel kapcsolatban kerestük a Wizz Airt, amint válaszolnak, cikkünket frissítjük.